Geliştirilmiş optikler, meta veri deposunun web kadar büyük olmasına destek olabilir

Son Guncelleme : 11 Nisan 2022 | admin


GamesBeat Summit 2022, 26-28 Nisan’da oyun liderlerine yönelik en büyük etkinliğiyle geri dönüyor. Burada yerinizi ayırtın!


meta veri deposu ile beklenen Önümüzdeki iki yıl içinde toplumsal medya reklamlarının yanı sıra donanım, yazılım ve canlı eğlence fırsatları vesilesiyle 800 milyar dolarlık gelire ulaşmak için, yarın gerçekçi görsel deneyimler için bugün mühim donanım iyileştirmelerine gereksinim var..

Dijital olarak yaratılmış bir dünyada yaşama terimi, gerçeklikten kaçmak ve alternatif bir evrene dalmak isteyen insanları tasvir eden sayısız Hollywood filmimizde tasvir edilmiştir. Yakın zamana kadar, bu sanal dünya çoğu zaman daha sürükleyici oyun deneyimleri için bir vasıta olarak düşünülürdü, sadece şimdi bir metaverse etrafındaki konsept, büyük bir servet için büyük bir fırsata dönüştü ve firmalar şimdiden buna yatırım hayata geçirmeye başlıyor.

2021 yılı sona ererken, bir mektup O zamanlar Feysbuk tarafınca yazılmış, şimdi Meta’nın kurucusu Mark Zuckerberg, sürükleyici hızla gelişen teknolojinin geleceği ve meta veri tabanında nelerin mümkün olduğu hakkında dünya genelinde bir sohbete yol açtı. Duyuruda Zuckerberg, firmanın tekrardan tasarlanan platformunda insanların neredeyse her şeyi iyi mi yapabileceklerini tartıştı. “Arkadaşlarınızla ve ailenizle bir araya gelin, çalışın, öğrenin, oynayın, alışveriş yapın, yaratın… işe gidip gelmeden ofiste, arkadaşlarınızla bir konserde yada ailenizin oturma odasında olmak için anında bir hologram olarak ışınlanabileceksiniz. yetişmek için, ”Meta CEO’su ve başkanı yazdı.

Gene de, bir çok metaverse’in ne olduğu hakkında sorularla kaldı. tam olarak ve iyi mi olur ya etkileyebilir günlük yaşamlar. Bir çok süre değişik insanoğlu için değişik şeyler ifade edebilse de, metaverse paylaşılan bir sanal alan ve dijital ve fizyolojik gerçekliklerin birleşimidir. Geçenlerde New York Times metaverse’i anlattı “sanal gerçeklik ve dijital ikinci yaşam… [where] arkadaşlarımız ve meslektaşlarımızla sanal alanda etkileşim oluşturmak için fazlaca süre harcardık… orada da para harcardık.”

Meta veri deposunun yalnızca onu elde eden teknoloji vesilesiyle gerçekleştirilebileceğini belirtmek önemlidir. Arttırılmış gerçeklik (AR) ve Sanal Gerçeklik (VR), bu alternatif evrene girmek için birincil bağlantıyı sunar. AR teknolojisi ile kullanıcılar, esasen hafifçe, elde taşınan yada eller özgür, sürükleyici ve giyilebilir bir bilgisayar olan bir aleti çalıştırıyorlar.

Magic Leap’in teknik özellikleri, mesela, 50 derecelik geniş bir Görüş Alanı (FoV), göz başına 1,3 m px ile yüksek çözünürlük, 120 Hz’lik süper süratli yenileme hızı ve 16,8 m’den fazla renk desteği sunar. Ve 2022’de piyasaya sürülecek olan yeni Magic Leap 2 ile fazlaca sayıda parametrede daha da çok büyük iyileştirmeler öngörülebilir. AR gözlükleri ve el kumandaları, bireylerin yada ekiplerin yüksek kaliteli simülasyonla zenginleştirilmiş gerçek dünyada üretken bir halde emek harcaması için en iyi şekilde kullanılır. VR teknolojisi ile ise kullanıcılar, gelişmiş kulaklıklar ve kontrolörler vesilesiyle gerçeğe yakın hissettiren bir 3D deneyimiyle dijital dünyanın içine atılıyor. Mesela, Valve’in donanımı FoV için optimizasyon, çift elemanlı lensler, eğimli optikler ve uzun oturum konforu dahil olmak suretiyle kullanıcılar için büyüleyici bir tecrübe yaratmak için görsel, işitsel ve ergonomik teknolojileri kullanır.

Avrupa Birliği’nde, 10.000 yeni iş Metaverse ile ilgili olarak, yeni informasyon işlem platformunun oluşturulmasına destek olmak için 2026 yılına kadar tanıtılması planlanıyor. İnsanların bölgeleri ziyaret edebileceği ve öteki avatarlarla tanışabileceği dijital alanlar da büyük miktarlarda satılıyor ve son olarak 2,4 milyon dolarlık kripto para birimi için satın alınan bir sanal emlak arsası. Söyleşi sanal alemde de bitmiyor. 2022’nin derhal başlangıcında, bir tek metaverse’de bulunan üç kattan oluşan bir yat, bir DJ kabini, jakuziler ve iki helikopter pisti ile beraber 650.000 dolara satın alındı. Metaverse, mesela yanlış bilgilendirme yada derin sahtekarlıklar yöntemiyle toplumsal medyanın çoğu zaman olabileceğinden daha riskli olma gücüne haiz olsa da, insanların hızla bağımlı hale geldiği bir şey ve bir teknoloji olma potansiyeline haiz olması da fazlaca ihtimaller içindedir. bu olmadan yaşamak oldukça zor.

Dijital alanlardaki eski cihazların mevcut aksaklıkları

Meta verinin benimsenmesi daha yaygın hale geldikçe ekonomiyi ve yaşam tarzlarımızı büyük seviyede etkileyeceği açıktır. Aslına bakarsak, aslına bakarsanız burada şeklinde oyunlarla beraber Fortniteiyi olan 350 milyondan fazla kullanıcılar 2020’de aslına bakarsanız giriş yaptı ve Microsoft’tan son olarak 68,7 milyar dolarlık haber duyuru 2022’nin başlangıcında Activision Blizzard Inc.’i satın alması. Bloomberg Metaverse için pazar büyüklüğünün önümüzdeki iki yıl içinde toplumsal medya reklamları, donanım, yazılım ve canlı eğlence fırsatları vesilesiyle 800 milyar dolarlık gelire ulaşabileceğini tahmin ediyor.

Bununla beraber, meta veri deposunun hususi ve ustalaşmış alanlardaki kullanıcılar için hakikaten yararlı olması için, gerçekçi görsel deneyimler için mühim donanım iyileştirmelerine gereksinim vardır. Cep telefonları ve bilgisayarlar şeklinde geleneksel donanımlar, yenilikçi donanımdan meydana gelen duyguyu sunmaz ve meta veri deposunun teknoloji gereksinimlerini karşılamak için ele alınması ihtiyaç duyulan çeşitli optik tasarım zorlukları vardır. Bugün, birçok insan kesinlikle telefonlarına yapışmış olsa da, bir çok minik bir ekranı uzun süre göz hizasında tutmakla ilgilenmiyor.

Projeksiyon sistemleri, optik sensörler, suni zeka, uzaysal ışık modülasyonu ve duyarlı mekaniklerdeki gelişmelerle beraber son olarak teknoloji gereklidir. AR gözlükleri, VR gözlükleri yada dokunsal eldivenlerle, sanal dünya gerçek hissettiriyor ve AR’nin yalnızca minik bir görüş alanında gerçekleştirilebildiği ve dokunsal bir histen yoksun olduğu telefonların kullanımına kıyasla direkt önünüzde. Yeni optik elektronik teknolojileri ve jest tanıma için mühim olan gelişmiş idrak etme, gerçek dünyadan sanal dünyaya geçişi elde eden ve içinde ne olduğu görselleştiren ekranlar şeklinde uygulamalarla metaverse içinde daha gerçekçi etkileşimler mümkün.

Holografik Optik Elemanların (HOE’ler) evrimi, bununla birlikte daha gerçekçi ve etkisinde bırakan bir tecrübe yaratır. hafif, ince form faktörü ve düşük maliyetli 3D ekranlarda. Eski cihazlar, dijital ve fizyolojik dünyalar içinde sorunsuz ve değiştirilebilir olan etkili bağlantılar sağlama kabiliyetinden yoksundur.

Meta veri deposu içinde bir gelecek için donanım yeniliği

Gelecek, şüphesiz devamlı gelişecek olan teknolojiyi içeriyor. Yazılım neredeyse oradayken, tek noktadan alışveriş yapan üreticiler ve yeni ve yaratıcı donanım oluşturma deneyimine haiz olmak, şirketlerin metaverse’e yenilikçi gözlüklerle girmek için beklenen birçok donanım engelinin üstesinden gelmelerini elde edecektir.

Bu yeniliklerin geliştirilmesinde optik sistemler ve teknolojilerde küresel uzmanlar oluşturmuş güvenilir bir üretim ortağıyla ortaklaşa iş yapmak fazlaca önemlidir. Milyarlarca insan için uygun fiyatlı AR/VR çözümlerine gereksinim olduğundan, meta veri deposuna erişim de bir zorluktur. Bu, yüksek hacimde karmaşık optik ve uygun maliyetli çözümler sağlamak için köklü bir mühendislik, tasarım ve üretim anlayışı gerektirir.

Donanımın kompakt biçim faktörünün önemi, Görüş Alanının (FoV) doğru adaptasyonu, yüksek çözünürlük ve daha geniş FoV gereksinimleri, duyarlı optik hizalama ile üretim katında adım atar. İzleyiciyi memnun etmek için bir nihai deneyim toplumsal kabiliyet, görsel idrak ve giyilebilirlik ile rahatlık ve çözünürlük, jestler ve dokunsal etkileşimler yöntemiyle daldırma sunan bir donanım olacak.

Optik teknolojisinde, algılamada ve görüntülemede meydana getirilen doğru geliştirmelerle, meta veri deposu gelecekte muhtemelen web kadar büyük olacaktır. Ve dünya nüfusunun yarısından fazlası ile yada 4,5 milyardan fazla insaninternete erişimi olduğu tahmin ediliyor, bu yüce fakat makul bir hedef.

Simon Schwingeriş etkinleştirme, Jabil Optics Germany GmbH

DataDecisionMakers

VentureBeat topluluğuna hoş geldiniz!

DataDecisionMakers, veri işi icra eden teknik kişiler de dahil olmak suretiyle uzmanların verilerle ilgili içgörüleri ve yenilikleri paylaşabileceği yerdir.

En yeni fikirleri ve güncel detayları, en iyi uygulamaları ve veri ve veri teknolojisinin geleceğini okumak istiyorsanız DataDecisionMakers’da bizlere katılın.

Hatta düşünebilirsin bir makaleye katkıda bulunmak kendi!

DataDecisionMakers’dan Daha Fazlasını Okuyun

Comments are closed.