Nvidia, birkaç düzine anlık görüntüyü 3D işlenmiş bir sahneye dönüştüren AI modelini gösteriyor

Son Guncelleme : 25 Mart 2022 | admin


Nvidia’nın son olarak AI demosu oldukça etkisinde bırakan: “birkaç düzine” 2D anlık görüntüyü hızla 3D işlenmiş bir sahneye dönüştüren bir vasıta. Aşağıdaki videoda, Andy Warhol şeklinde giyinmiş bir modelin eski moda bir Polaroid kamerayı tuttuğu yöntemi çalışırken görebilirsiniz. (Warhol bağlantısını fazlaca fazla düşünmeyin: bu bir tek birazcık halkla ilişkiler sahnesi giydirme.)

Bu araca Anında NeRF adı verilir ve “sinirsel parlaklık alanları” — 2020’de UC Berkeley, Google Research ve UC San Diego’dan araştırmacılar tarafınca geliştirilen bir teknik. Nöral parlaklık alanlarının detaylı bir açıklamasını istiyorsanız, bir tanesini okuyabilirsiniz. burada, sadece kısacası yöntem, değişik 2D çekimlerin renk ve ışık yoğunluğunu eşler, peşinden bu görüntüleri değişik bakış noktalarından birbirine bağlamak ve tamamlanmış bir 3D sahne oluşturmak için veri üretir. Görüntülere ek olarak, sistem kameranın konumu hakkında verilere gereksinim duyar.

Araştırmacılar bu tür 2D’den 3D’ye modeli geliştiriyorlar birkaç yıldır, bitmiş işlemelere daha çok detay ilave ederek ve işleme hızını artırarak. Nvidia, yeni Instant NeRF modelinin hemen hemen geliştirilmiş en süratli modellerden biri bulunduğunu ve oluşturma süresini birkaç dakikadan “neredeyse anında” tamamlanan bir işleme indirdiğini söylüyor.

Nvidia bir blog yazısında, tekniğin uygulanması daha süratli ve kolay hale geldikçe, her türlü vazife için kullanılabileceğini söylüyor. işi tarif etmek.

Nvidia’dan Isha Salian, “Anında NeRF, sanal dünyalar için avatarlar yada görüntüler oluşturmak, video konuşma katılımcılarını ve ortamlarını 3D olarak yakalamak yada sahneleri 3D dijital haritalar için tekrardan oluşturmak için kullanılabilir” diye yazıyor. “Teknoloji, robotları ve kendi kendini devam eden otomobilleri, gerçek dünyadaki nesnelerin 2D görüntülerini yada video görüntülerini yakalayarak boyut ve şeklini anlamaları için eğitmek için kullanılabilir. Yaratıcıların değiştirebileceği ve üstüne inşa edebileceği gerçek ortamların dijital temsillerini hızla oluşturmak için mimari ve eğlencede de kullanılabilir.” (Meta veri deposu çağırıyor şeklinde görünüyor.)

Ne yazık ki, Nvidia yöntemiyle ilgili ayrıntıları paylaşmadı, bu yüzden tam olarak kaç tane 2D görüntünün lüzumlu bulunduğunu yada bitmiş 3D sahneyi oluşturmanın ne kadar sürdüğünü bilmiyoruz (bu, hem de, oluşturmayı meydana getiren bilgisayarın gücüne de bağlı olacaktır) . Gene de, teknoloji hızla aşama kaydediyor ve gelecek yıllarda gerçek dünyada bir etkiye haiz olmaya başlayabilir şeklinde görünüyor.

Comments are closed.